dilluns, 29 de novembre del 2010

ESCOLA INFANT JESÚS

ACOMPANYAMENT A L’ESCOLA INFANT JESÚS:
El dimarts vam realitzar l'acompanyament a l'ecola amb el nostre padrí o padrina. La meva padrina va ser l’Anna Armengol Sala i vaig anar a l’escola Infant Jesús. Està situada al carrer Avenir (barri Gràcia-St.Gervasi, Barcelona), és escola privada i religiosa (cristiana) i que ofereix desde llar d’infants (p1, p2, amb quatre classes per P1 i dues per P2), educació infantil, primària i secundària (dos classes per curs) i batxillerat. La seva metodologia a la llar d'infants és l'experimentació. La població que va a l'escola és mitjana alta-alta. (http://www.infantjesus.com/)

El meu horari era de 9:00 a 17:00, i vaig quedar amb l’Anna a les 8:30 a la parada de tramvia Francesc Macià. Al trobar-nos em va comunicar que estava malalta amb grip i bastanta febre i que per tant, només m’acompanyaria a l’escola per a avisar a les professores de què estaria jo tota sola amb elles, perque ella havia de marxar. Al arribar, vaig preguntar a la coordinadora d’educació infantil del centre si podia fer fotografies als nens i a les instal·lacions, i em va dir que a les instal·lacions si, però que als nens no els podia retratar la cara, només d’esquenes i què vigilés molt a l'hora de fer les fotos.
Quan van ser les 9,  vam anar a la classe de P1, em van presentar a les dues professores: la Marta i la Meritxell, i em vaig posar la meva bata de senyoreta i el cartellet amb el meu nom, per a què la gent del centre sàpigues que estava autoritzada per estar-hi.

Cada dia de la setmana fan activitats diferents i el dimarts tocava música. La classe estava ambientada amb música relaxant, els nens estaven pel terra jugant amb un munt de joguines de tot tipus i formes que estaven les parets de l’aula estaven totes decorades amb temes relacionats amb la tardor: hi havia molts cargols dibuixats i enganxats per tota la classe, joguines al terre: camions amb botons i sons, avions de peluix, telèfons, marietes, cercles, cotxes, animals.. les parets estaven plenes de murals de la tardor, collages amb fotos seves d’activitats que havien realitzat, com experimentar amb melmelada, experimentar amb galetes, pintar un quadre…
Després d’haver jugat durant una hora i d’haver anat rebent als últims companys, eren les 10:00 i era hora de canviar d’activitat. Primer recollim el material entre tots al temps que les senyoretes canten “Ja és hora de recollir, el material ha d’anar a dormir”. Un cop recollit el material comencem l’activitat: Bon dia, amb la tortuga titella. Les professores seien als nens mirant a la finestra, i van ensenyat fotos de carnet dels nens i a enganxar-les a un tren que hi ha sempre enganxat a la finestra i què es on posen les fotos dels nens que han vingut aquell dia a l’escola. Amb aquesta activitat fem que els nens comencin a autoreconeixe’s i a reconèixer als demés. Al acabar de veure les fotos miren el tren i canten “un tren petitó”. Seguidament comencem amb la segona activitat del bon dia, què es mirar quin temps fa avui. Com feia sol, van cantar “sol solet”.
10:30 com els dimarts toca música i fan l’activitat especial, què es “la caixa de música”, una Caixa molt gran que conté d’altres més petites amb objectes dins. Les caixes portaven: una lluna (la lluna la pruna), un peix (peix peixet), una castanya (la castanyera), un cargol de peluix (cargol treu banya).
11:00 joc lliure. Les professores els reparteixen joguines diferents a les de les 9 h i els nens experimenten i descobreixen coses noves amb elles. Les professores es dediquen a observar que els nens es moguin per tota la classe, respectin als companys, es fixen en quines joguines els hi agraden més..
11:30-11:55 és l’hora del pati. Ja poden gaudir dels tobogans, motos, cotxes, xilòfons, pilotes que hi han fora. Els nens juguen entre ells i passen una bona estona, el fred sembla no ser cap inconvenient per a que s’ho passin d’allò més bé.
11:55-12:00 recollim els materials entre tots i els deixem endreçats pel pròxim dia.
12:00-12:15 és l’hora de dinar (puré i iogurt). Les professores ensenyen els pitets dels nens i van dient: de qui és aquest pitet? Per tal de que el nen reconegui el seu, un cop repartits arriba la cuinera amb els nou plats, també venen 2 monitores per ajudar a les professores a donar de menjar als nens. Hem de tenir en compte que el Martí i la Mar estan a dieta i per tant menjaran una altre cosa. Un cop han acabat de menjar, li canviem els bolquers a tots i les profes apunten a la agenda si han menjar bé els nens, si han plorat molt avui o s’han adormit...

13:00 hora de dinar i fer la mig diada.
15:00 és hora de començar la classe de nou, encara hi ha nens que dormen i els hem de despertar. Arriben el Pablo i l’Anna, i les professores comencen a treure joguines noves: figueretes d’animals, posen una catifa al terra que te dibuixada una autopista per a que els nens juguin amb els cotxes.. cada nen juga amb la joguina que més el crida l’atenció, la Mar i la Nahia miren les fotos i els murals que hi ha per la classe, en Martí segueix plorant..
16:00-16:30 hora del berenar (fruita triturada i una galeta).

16:30 canvi de bolquers i hora de pentinar-los i preparar-los per a quan vinguin els pares.
16:50-17:00 els nens esperen als seus pares asseguts en unes cadiretes de fusta i un cop vinguin a buscar-los marxen cap a casa.


Va ser una experiència molt enriquidora per a mi. Mai no havia tingut un contacte tan directe amb els nens dins d'un aula i em va agradar moltiíssim, el qual em motiva i em dona forces per a continuar estudiant i poder exercir d'aquí uns anys la professió que m'agrada.


Breu video resum del dia a l'Escola Infant Jesús:

2 comentaris:

  1. Doncs estem encantats de la teva experiència i sobretot, del teu bonic relat!
    Ja saps. Cada cop millor, seguim amb la nostra vida d'infants... Records!

    ResponElimina