dijous, 7 d’octubre del 2010

PREZI


PREZI

Què és?
"És una una aplicació similar a Power Point per treballar a la Web 2.0, en la qual podem crear treballs en una sola finestra i col.locar efectes com zoom, format a les lletres, fotos, vídeo, etc. La diferència que té amb Power Point és que en lloc de treballar en diverses diapositives com en l'aplicació de Microsoft treballem en una sola finestra. A més la presentació final resulta més atractiva pels seus efectes que en Power Point.
Qualsevol pot utilitzar registrant en http://www.prezi.com/, hi ha 3 versions: la public (és gratis, el logotip de Prezi aquesta sempre visible, 100Mb d'espai i té reproductor fora de línia), la enjoy (té reproductor off line, 500Mb d'espai i lliure de logo) i, un PRO (connexió segura, lliure de logo, 2Gb d'espai i té reproductor fora de línia). Per a la seva fàcil maneig té un menú comú on conté totes les eines per editar el Prezi."

Eines:
  • Tipus de lletra: hi ha 3: dos tipus d'title i un tipus de body. En seleccionar un objecte dins el Prezi apareixen tres cercles: l'intern és per a moure l'objecte seleccionat, el del mig per a engrandir o treure i, l'extern per girar-lo. 
  • Insert: serveix per carregar fotos, vídeos i arxius PDF. També serveix per dibuixar línies i fletxes.
  • Frame: aquí es troben els diferents tipus de quadres que serveixen per enquadrar els objectes de Prezi.
  • Path: sireve per crear enllaços entre els diferents objectes de Prezi.
  • Colors: és per canviar el fons de pantalla de l'Prezi. Vénen predeterminats i no es poden afegir.
  • Show: és una vista prèvia del Prezi. 
PASOS A SEGUIR PER A CREAR UN PREZI:
1.    Ens em de registrar a la pàgina web on posa: sign up.
2.    Triem la opció del quadre groc situat al cantó esquerre inferior que posa: student/teacher licenses.
3.    Després triem la columna on posa “Edu enjoy, free”, i cliquem a get.
4.    Introduïm la nostra adreça d’estudiant, en el meu cas mailto:lauramo2@blanquerna.url.edu5 A continuació ens demanarà el nom del centre on estudiem i la seva pàgina web, el nostre país i ciutat.
5.   
6.    Una vegada completades aquestes dades, als pocs minuts ens arribarà un e-mail al nostre correu d’estudiant, en el qual hi ha un enllaç al que em d’accedir.7.    Finalment haurem d’acabar de completar les nostres dades.


Com utilitzar-lo:
  • Cliquem sobre new prezi i introduïm un títol principal (title), podem afegir-hi també text(description). Podrem retocar el que escriguem fins a l’últim moment que l’estiguem treball.
  • Fem doble clic en qualsevol punt de la pantalla i introduïm una primera idea amb un títol.
  • Colors & fonts: allà ens presenten vuit models diferents que pot adaptar la nostre presentació. 
  • Insert: ens permet insertar imatges i arxius que tinguem a l’ordinador, amb la pestanyeta “shapes” podem fer-li ombra a les imatges.
  • Shapes: és una mena de pinzell que ens permet escriure coses, n’hi ha un de més gran que l’altre, també apareix un símbol molt útil per a relacionar idees: la fletxa.
  • Una vegada haguem acabat la presentació o l’estem fent i volem saber com està quedant, cliquem a la pestanya “Show” i a “full screen” però a que ocupi tota la pantalla.
  • Frame: amb aquesta pestanya podem guarnir el text amb cotxets, parèntesi, circumferències… això ens facilita ressaltar més allò que ens interessa.
  • Path: serveix per relacionar idees, o establir un ordre entre elles, també
  • està la pestanya: delete all, que esborra tot el treball que hem fet
  • Altres botons d’interès són: undo (per desfer) i redo (pero tornar enrere).




EL MEU PREZI:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada